Cinderella
Mål: Lage en Service Management-plattform som forbedrer brukeropplevelsen for ansatte, partnere og kunder.
Kunde: Cinderella Eco Group
Serviceportalen til Cinderella dekket ikke behovene og de trengte en forbedret løsning. Med brukerinnsikter fra intervjuer og observasjoner designet vi en portal som ga bedre oversikt, effektivitet og kontroll.
Sammen med kunden bruke vi nye KI-drevne metoder, både i design- og utviklingsprosessen. Les våre take aways sist på siden.
4 kjappe om prosjektet
Serviceportalen skal fungere i hele verden
Inneholder funksjoner som håndtering av serviceordre, brukerroller, admin-grensesnitt og mulighet å sende meldinger til kunder
Vi har laget integrasjoner mot blant annet nettbutikken, hjemmesiden og økonomisystemer
Dette var vårt første prosjekt med kunder der vi brukte den KI-drevne metoden “fast prototyping”, og det økte effektiviteten vår
Pågående prosjekt:
Webapplikasjon og integrasjoner
Lurer du på hvordan vi fikk til dette?
-
Intervjuer
Intervjuer og observasjoner med Cinderella-ansatte for å avdekke problem og kartlegge brukerbehov.
-

Bruk av KI
Bruk av AI for å prototype og lage en løsning som kunde testes av kunden
-

Læring
Takket være Cinderella fikk vi en mulighet å teste KI-verktøy og fast prototyping i et riktigt case
-
Testing
En klikkbar og kodet prototyp er ute hos kunden og testes, etter feedback tar vi en ny iterasjon
KI-drevne metoder og take aways
Sammen med kunden bruke vi nye KI-drevne metoder, både i design- og utviklingsprosessen. Gjennom “fast prototyping” og “context engineering” utviklet vi raskt klikkbare prototyper som tidlig kunde validere funksjonalitet og testes av brukere.
Dette ledde til bedre beslutningsgrunnlag, reduserte risikoer og en mye mer effektiv overgang fra prototyping til ferdig løsning.